7. apr. 2011

Erterblomster

Da var det tid for å få forskjellige frø i god jord =)
Jeg prøvde flere år på å få fine erterblomstplanter.
Ikke de letteste frøene å få til, men så fant jeg dette
herlige drivhuset for noen år siden, 
og det er perfekt for erterblomster.
Drivhuset passer perfekt i vinduskarmen 
og tar ikke så stor plass.

 I år ble det frø fra danmark. De ene har jeg kjøpt hos Isabellas,(http://www.isabellas.dk/default.aspx?load=main&data=productlistpaging&key=bolig&group=bolig&profile=IsabellasShop&curpage=1) de andre har jeg fått
av min far. I dette lille huset fyller jeg et lag med jord, stikker hull med en pinne og slipper
et og et frø ned i hullet. Vanner godt og dekker til med et lag med jord.
 Så er det bare å vanne og passe godt på frøene, slik at plantene
blir like fine og gir like mye blomster som i fjor.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar