22. jan. 2011

Godt det finnes bøker

Jeg har blitt helt avhengig av å lese bøker
Aldri har jeg lest så mange gode og forskjellige bøker som i fjor.
God krim, sterke romaner og flotte skildringer.
I dagbøkene mine fører jeg en bokliste.
Den kom egentlig i gang fordi
 jeg er ikke så flink på å huske navn,
og det er jo kjekt å vite navnet på forfatteren og av og til.
De mest kjente som serier av  Unni Lindell, Jo Nesbø, Stig Larsson
og lignende husker jeg jo, men hvem som skrev 
Glassrommet,
Øya,
Saras nøkkel feks.
synes jeg ikke alltid er lett å huske.
Så derfor en bokliste - med terningkast -selvfølgelig =)
Alle lister med respekt for seg selv triller jo terning!
Vel, terning og terning. Min høyeste score er 5,
og det er ikke så mange der oppe helt på topp.
Desto flere 4`ere!
En 5`er for meg i fjor var feks.Hypnotisøren,
Genisis,Etter attentatet og Kunsten å gråte i kor.
Bøker som fikk nest høyest hos meg var feks.
Spis, elsk og lev, og Sukkerdøden.


Hvis du vil lese sitater og annet om bøker
hadde jeg et blogginnlegget 28.okt 2010.
Tips til gode bøker mottas med takk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar