27. juli 2011

Overganger i livet

Noen ganger er overgangene i livet tyngre og vanskeligere enn andre ganger.
Å finne hverdagsglede de siste dagene har ikke vært lett, men allikevel så
utrolig enkelt - alle mine har jeg rundt meg og alle har det bra.
Plutselig betyr det mye mer enn den vanlige hverdagsgleden. 
Det betyr ALT.
Familie, være sammen, 
støtte hverandre og skape dager,minner.


Her hjemme er vi midt i en kjekk og spennende overgang.
Den har vi måttet ta tak i dag og jeg kjenner at det var godt og vondt på samme tid. Eldste mann skal til Trondheim og begynne studier på NTNU og flytter i begynnelsen av neste uke.
Dette er noe han, og vi sammen, har gledet oss til lenge.
Og så brutalt det er for de som så vidt har begynt sin vanskelige reise,
så går livet, hverdagene og gleden videre. 
Det betyr ikke at vi glemmer.
Ingen vil noen gang glemme.
VI gjemmer alle minnene om det grusomme sammen med
alle de gode rundt hendelsen.
Alle folkene,all støtten, alle hjelperne, 
all samhørighet og all kjærlighet.
Med dette utgangspunktet tar jeg for min del tak i hverdagsgleden igjen.
Jeg trenger den enda mer nå og tillater meg
å fortsette å dele den her inne.

Overganger er vanskelige.
Men uten kommer vi ikke videre.
Våg å gå videre.

God klem fra meg til deg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar