6. sep. 2011

Chagall - postkort fra Nice

Det er en virkelig hverdagsglede når man går til postkassen en våt høstdag,mens regnet kommer ned fra himmelen horrisontalt, og det ligger godt gammeldags postkort innimellom all reklame og regninger.
Å for et nydelig kort!
Abraham et les trois Anges
1960-1966, av Marc Chagall.
Avsenderen har vært i Nice og besøkt  
Musée National Marc Chagall
Nyskjerrigheten ble tent "at once", og det første jeg tenkte på
var om ikke det kjente kjærlighetsbildet fra filmen
  Notting Hill 
var av nettopp denne kunstneren.
Det var bare å google og der dukket det opp
"The Bride"
Har du sett filmen har du sett bildet 
og kan hisorien rundt det. Hvis ikke - se filmen =)

 Vel- det var det jeg kunne om Chagall før postkortet dumpet så
kjekt ned i postkassen med noen av ordene - "her hadde du likt deg!"
Det vet jeg og nå,etter å ha lest om kunstneren,
museet og sett bilder av Chagall på nett.
Nice og dette flotte museet er lagt til på;
"har-lyst-å-oppleve-listen" min. 

Så mye glede og kunnskap kan altså et enkelt postkort gjøre i disse elektroniske tider.
 Virkelig synd at denne vennlige gesten snart er helt utdød. 
Man blir glad av en SMS også selvfølgelig,
men å finne et postkort i postkassen gir meg en helt spesiell glede.
Takk for nydelig kort!

1 kommentar:

  1. Nydelig - jeg elsker Chagall. Det er noe overjordisk ved bildene hans som får meg til å drømme meg helt bort :)

    SvarSlett