27. mars 2014

Forventninger

Et stort ord som genererer masse følelser og lange tankerekker. 
For det er nå en gang sånn at vi har forventninger til det meste som skjer rundt oss. 
Små, store, lave, høye, realistiske eller til 
og med andres forventninger forholder vi oss til i hverdagen.

For meg har det vært en lang prosess å finne ut hvor
 mine grenser går mellom greie og alt for høye
 forventninger til meg selv 
og det jeg skal kunne klare eller oppleve. 
Det har jo da resultert i mange skuffelser og
 unødvendig bruk av energi på negativitet og selvforakt. 
For til og med når det gjelder hage kan man gå på en liten smell her. 
Det finnes så mange flotte hager og uendelig med muligheter.
Drømme seg bort er noe helt annet enn å skape 
forventninger til hva en faktisk skal få til.

Så nå er jeg veldig bevisst på hvilke forventninger
 jeg har til årets utgave av min hage.
Den er jo egentlig ment til å gi meg glede. 
Masse glede.
 God mosjon og herlige øyeblikk. 
Ikke minst - masse blomster! 
Det er ikke mange ting som kan glede meg
 mer en en nydelig blomsterbukett.

Så nå når våren kommer og forventningene stiger 
skal jeg minne meg selv på at

  Vi skal være fornøyde 
med å være
mellomfornøyd.

Kloke ord fra Finn Skjøl som nok har god erfaring
med både forventninger og hage.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar