19. apr. 2015

Smak av sommer


 Kylling & brokkolisalat med snaisent tilbehør.

Været og solen inspirerer meg på andre måter
enn blomster og hage.
Med utgangspunkt i "man-tar-det-man-har"
i kjøleskapet, utviklet deg seg en lun
type salat på kjøkkenet mitt rundt middagstider.
Den er jo selvsagt glutenfri og laktosefri.
Så hvis du trenger en ny måte å slenge
rester i en skål, så kan du gjøre som meg;

Hakk opp rå brokkoli i små bunter.
Hakk opp en god neve med valnøttkjerner.
Drøss over ønsket mengde mais.

Stek bacon i litt olje og en skje lønne sirup.
Legg de til "tørk" på litt tørkerull,
mens du luner opp ferdig stekt salatkylling
med litt olje,en skje lønne sirup og
ønsket tilpasset kyllingkrydder.

Jeg valgte å servere meg selv med baconet
på siden og med en liten skål majones til
for å tilføre enda litt smak.

Nome-nom!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar