9. des. 2010

Man tager hvad man haver

Jeg er en person som liker veldig godt å dekke bord til hverdag og fest.
I går var det middag for 17årsjenten min, og dermed var lysten tilstede for å pynte litt.
Vi var fire til middag, så da var det ikke nødvendig med klaffer i bordet, noe som igjen betydde
 at det måtte være god plass til fatene med mat midt på bordet.

Siden det har kommet snø her i Stavanger de siste dagene, og bilen min ikke
er den aller beste på glattå, ble utgangspunktet som overskriften sier;

Man tager hvad man haver. Resultatet ble slik;

Litt flaks er det jo at det var akkurat fire servietter igjen fra en av konfirmasjonene.
At den gamle hekleduken var ren og strøken, og derfor kunne brukes
(ikke alltid like heldige der =) ), 
var kanskje ikke bare flaks men kjekt i hvertfall.
Sandkakeformene er arvegods, og har aldri vært brukt av meg før, 
men jeg syns de passet godt på bordet med telys. 
Så etterhvert ble forsøket på å skape litt nostagi denne
merkedagen , etter gjestene sine utsagn gjennomført.
Uten noen utgifter - alt fantes i skuffer i skap.

Så da er jo den kreative siden i hodet mitt 
begynt å planlegge julebordet og andre festligheter.
Lykke til med forberedelsene du og!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar