2. sep. 2012

Reiseglede - Stockholm

Det tok jammen meg lenger enn jeg hadde trodd å
få oppdatert dere på turgleden min.
Nettet var ikke like sprekt, så bilde opplasting var ikke mulig.
Så det beklager jeg.

Turen over fjellet var magisk.
Resten av turen ble for meg et lite eventyr i den
vakre svenske hovedstaden Stockholm,
og dens sjarmerende Gamla Stan.
I L-O-V-E-IT!

Her er et bildedryss fra mine opplevelser;

 Litt urbanitet.

Nydelige parker.
 
 
Gamla Stan

Old Town Lodge
http://oldtownlodge.se/

Her bodde jeg to netter.
Et pent vandrehjem med forskjellige
muligheter for rom å sove på.
Jeg lå i min egen lille hule i kjelleren
på sovesal, men med låsbare dører.
Ørepropper lå sammen med håndklær på sengen,
så da tar man hintet =)

 Anbefales hvis du er positivt instilt
og lyst på en anderledes opplevelse.



Mysig restaurant i gamla stan
Under Kastanjen
Verdens mest hyggelige personal.
Her må du ha tid til å nyte og kose
deg med omgivelsene,
like mye som maten.
Hadde godt utvalg av glutenfrie retter,
noe som er veldig kjekt for meg.

Jeg har vært i Stockholm før med barna
og sett og vært på de fleste serverdigheter.
Dette var derfor en helt anderledes tur.

For oss som liker foto,
har de et flott museum som heter
Fotografiska


Foruten å huse forskjellige internasjonale
utstillinger,
hadde dette museet et helt rått
utvalg av fotobøker.

Samt en flott cafe/restaurant i 
øverste etasje, med byens beste utsikt!
 


E det rart eg har kost meg?

Håper du, som jeg, fant noe inspirasjon
i denne vakre byen.

Stockholm I Mitt Hjärta


2 kommentarer:

  1. Nydelig reisebrev fra Stockholm!!!
    Takk for du deler med oss:))

    SvarSlett
  2. Fantastic photographs, beautiful places. I am greeting

    SvarSlett