11. sep. 2012

Tur til Bergen


Var i Bergen i helgen på åpningsfest for folkehøyskolen
som datteren min  startet på denne høsten,
og var så heldig å få med meg deler av Bergen Matfestival
på lørdagsformiddag før bussen gikk der jeg skulle.
Her var der mye godt å få smake på
og selvfølgelig kjøpe med seg hjem.
Dette var  det beste fra gårdene i 
Hordaland og Sogn og Fjordane! 
 Kjøtt, grønnsaker, frukt, honning, urter, smør 
og mye annet – lokalt og noe økologisk.
Det begrenset seg "heldigvis" for min del.
Kunne jo ikke dra på all slags denne dagen.
Men pitte litt ble med i vesken;
En Granskuddsirup som skulle være godt for det meste.
Et lite stykke hvit geitost som smakte himmelsk.
Og et enda mindre stykke vanlig brun geitost.
Var så kjekt med litt ekte og god ost,
siden jeg ikke tåler melk og ikke har det
store utvalget i denne matvaren.

2 kommentarer:

  1. Her var det jammen mye godt!

    Ha en fin kveld! Klem

    SvarSlett
  2. Mmmm, her ser det ut til å være mye godt :-)
    Og så blir det fortalt med slike flotte bilder.

    Klem

    SvarSlett