25. mai 2014

Vannkanne


Denne våren har det jo blitt litt vanning i det fine været.
I hagen er det greit med vannslangen, men på terrassen var jeg
skikkelig lei den alminnelige grønne.
Trodde jeg skulle finne mange gode kandidater på nett,
men de fleste som var annerledes enn den jeg hadde
passet bedre til hagebruk.
Engelske sink kanner med lang tut.
Flotte - men ikke helt det jeg kikket etter.

Men så dukket denne opp.
Lykkelig for dens egenart og fjåge budskap,
glemte jeg å sjekke hvor mange liter den kunne frakte.
Overraskelsen var stor da det etter noen dager 
dukket opp en pakke i postkassen min.
Hm.... Hva kunne nå det være.

Joda det var en liten herlig vannkanne.

Fjåge - ja, men mange liter - e nei he,he
Så nå går jeg flere ganger frem og tilbake enn jeg gjorde.

Men er litt forelska i den, så da er det greit.



God vanning folkens!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar